Czy Twoja strona lub sklep internetowy jest gotowa na RODO?
- Co to jest RODO?
RODO to jest Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych wprowadzające ujednolicenie przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych na terenie całej Unii Europejskiej.
(GDPR - General Data Protection Regulation)
Do 25 maja 2018 roku każdy administrator danych osobowych ma czas aby wprowadzić wszelkie niezbędne zmiany i dostosować firmę, stronę czy też sklep internetowy do zapisów RODO.
- Co GIODO ma wspólnego z RODO?
25.05.2018 GIODO przekształci się w UODO, czyli Urząd Ochrony Danych Osobowych, działający zgodnie z RODO.
- Na co trzeba zwrócić uwagę przed wejściem RODO?
- ochrona danych osobowych w firmie
- ochrona danych osobowych na stronie lub w sklepie internetowym
- poinformowanie klienta o uprawnieniach, celu i terminie przetwarzania danych
- uzyskanie od klienta stosownych akceptacji oraz ich archiwizacja (sam "checkbox" to za mało )
- System Quick.Cms.Ext+ v6.5 oraz Quick.Cart.Ext v6.7* po odpowiedniej instalacji i konfiguracji zapewni zgodność z RODO
* dotyczy Quick.Cart.Ext v6.7 w wersji z 5.04.2018
- RODO na stronie lub w sklepie internetowym
Głównym tematem jest prawidłowe uzyskiwanie niezbędnych zgód klienta oraz odpowiednie ich dokumentowanie.
Klient musi wyrazić zgodę samodzielnie.
Nie może być odgórnie zaznaczonych checkboxów!
Jedna zgoda - jeden cel przetwarzania danych! Nie może być jednej zgody "na wszystko".
- Rejestracja klienta stronie lub w sklepie internetowym
a) akceptacja regulaminu
b) zgoda na przetwarzanie danych osobowych
c) opcjonalnie inne zgody zależnie od rodzaju działalności
- Formularz zamówienia na stronie lub w sklepie internetowym
a) akceptacja regulaminu
(wersja Quick.Cart.Ext v6.7 z 05.04.2018 oferuje również wymaganą archiwizację przesłanych przez Klienta akceptacji. Po odpowiednich ustawieniach informacja będzie widoczna w e-mailu administratora oraz w panelu administracyjnym)
b) opcjonalnie inne zgody zależnie od rodzaju działalności
c) zgoda na przetwarzanie danych osobowych
- Newsletter
a) zgoda na przetwarzanie danych osobowych
b) opcjonalnie inne zgody zależnie od rodzaju działalności
- Formularz kontaktowy
a) zgoda na przetwarzanie danych osobowych
b) opcjonalnie inne zgody zależnie od rodzaju działalności
- Komentarze
a) zgoda na przetwarzanie danych osobowych
b) opcjonalnie inne zgody zależnie od rodzaju działalności
- WYKAZ AKCEPTACJI WYBRANYCH PRZEZ KLIENTA
RODO wymaga udokumentowania wszelkich zgód/akceptacji udzielonych przez Klienta.
Administrator powinien posiadać wykaz zaakceptowanych zgód.
Dla przykładu w systemie Quick.Cart.Ext v6.7 (wersja specjalna dostępna od 5 kwietnia 2018) informacje te administrator otrzyma w powiadomieniu mailowym a także w panelu w zakładce "Akceptacje" jeśli klient dokonał rejestracji lub złożył zamówienie.
Nie wiesz co zrobić? Nie wiesz jaki jest koszt modernizacji Twojej strony lub sklepu?
Zostało mało czasu...
Napisz do nas!